coritaopsulawesi.reismee.nl

Bunakeneiland

13 juli

Vanmorgen stonden we om 8 uur in de haven. Een drukte van belang en we hadden geen idee door wie/welke boot we afgehaald zouden worden. We werden aangesproken door iemand en die wees ons waar we zijn moesten en inderdaad, een stuk verderop lag een boot die ons naar het eiland zou brengen. Ons kent ons daar kennelijk. We moesten wachten op nog een paar gasten die mee zouden varen, geen probleem, leuk om naar alle drukte rond om ons tekijken. De overtocht duurde een half uurtje. We waren al gewaarschuwd dat we het laatste stukje moesten lopen en inderdaad, vanwege de lage waterstand konden we niet helemaal bij het strand komen en het laatste stuk moesten we door het water baden.

We werden allervriendelijkst ontvangen, ons huisje ligt prachtig bij het strand en alle mensen hier zijn ontzettend aardig. We worden hier 3 keer per dag verwend met eten. De lunch was heerlijk en we begrepen van de andere gasten dat alle maaltijden even lekker zijn. Verwennerij dus!

Vanmiddag onze eerste snorkelervaring opgedaan. Je kan vanaf het resort het water ingaan en een stukje verderop is het prachtig om te snorkelen. Gelukkig gingen we met een paar andere gasten samen, wel een fijn idee dat die ons eventueel ‘de weg konden wijzen’. Ik vondhet behoorlijk zwaar, er was veel stroming en om een stukje van het strand af te komen kostte veel energie. Zo ongeveer 130 meter van het strand is er een gigantisch diepteverschil , een rif begroeid met koraal. Daar moet je zijn om de mooiste vissen, visjes en vegetatie te bekijken. En het was prachtig! Schitterende vissen met de prachtigste kleuren en een heel fantastische koraalwand. Maar de gedachte dat ik ook weer terug moest maakte me wel wat nerveus; ik vond het allemaal behoorlijk inspannend. Gelukkig bedacht Rita ook dat we niet al te lang daar moesten blijven en keerden we terug naar het strand. Daarbij geholpen door de stroming. Later hoorden we van de andere snorkelaars dat het vandaag heel zwaar was vanwege de stroming en dat het de dagen hiervoor veel relaxter was. Fijn om te horen!

En nu zitten we uiterst tevreden voor ons huisje, uitkijkend over de zee, genietend vande zoele wind en van een heerlijk pilsje.

John Vink

Geweldig boek geschreven Corrie. Ik vind het leuk om jullie te volgen. Groetjes ook voor mijn zusje.

marianne Budde

wat valt er veel moois te zien onder water hè! genieten dus.
heb het goed

Corrie vink en Frans Heesterbeek

Fijn dat we jullie zo mooi kunnen volgen.Geniet er maar van.